Złóż deklarację - płać mniej za odpady
Dodano: 03.01.2014
Z początkiem nowego roku wchodzą w życie znowelizowane przepisy dotyczące gospodarki odpadami w Szczecinie. Wśród nich są niższe opłaty za odbiór śmieci. Zmiany wiążą się z koniecznością ponownego złożenia deklaracji. W związku z tym już od 2 stycznia Urząd Miasta uruchomił dodatkowe punkty przyjmowania deklaracji od właścicieli nieruchomości.
Najważniejszą dla mieszkańców zmianą jest obniżenie stawek opłat za gospodarowanie odpadami dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Szczecinie.
Od 2014 roku:
Jednocześnie właściciele nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej, w której średniomiesięczne zużycie wody na nieruchomości nie przekracza 4 m3, będą mogli wyliczyć opłatę wg metody opartej na ilości zużytej wody.
Ponowne złożenie deklaracji
Zgodnie z art. 6m ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w razie zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty (zmiana stawek jest właśnie taką zmianą), konieczne jest złożenie nowej deklaracji przez właściciela nieruchomości.
Nową deklarację w styczniu 2014 r. składa ten sam właściciel, który złożył pierwszą deklarację. Dopiero po złożeniu deklaracji opłata na rachunek Urzędu Miasta może być wnoszona w niższej wysokości. Pierwszy termin wnoszenia opłat po wejściu w życie niższych stawkę to 17 luty 2014 (opłata za styczeń i luty).
Nowe deklaracje zgodnie z ustawowym terminem należy złożyć do 15 stycznia 2014 r.
Deklarację można złożyć na 3 sposoby:
Pozostałe informacje
Z początkiem nowego roku wejdą w życie również pozostałe zmiany dotyczące gospodarki odpadami, wśród nich zwiększenie częstotliwości odbioru odpadów wielkogabarytowych z nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej. Odbiór powyższych odpadów od 1 stycznia 2014 roku będzie odbywał się z częstotliwością dwadzieścia cztery razy w roku – dotychczas dwanaście razy w roku.
Jednocześnie przypominamy, że w 2014 r. będzie realizowana w ramach opłaty usługa odbioru i zagospodarowania odpadów zielonych z nieruchomości zamieszkałych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wprowadzono w zakres usług ich odbiór w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada każdego roku. W zabudowie jednorodzinnej właściciel nieruchomości chcący korzystać z usługi odbioru będzie zobowiązany zapewnić pojemnik na tego rodzaju odpady. Będą one wywożone raz w tygodniu.
W zabudowie wielorodzinnej odpady będą odbierane w systemie kontenerowym – na zgłoszenie właściciela nieruchomości kontener będzie wstawiany na 48 godzin (24 razy w roku), a następnie odbierany, a odpady przekazane do zagospodarowania.
Informacje o powyższych zmianach i o prawidłowym segregowaniu odpadów trafiały do mieszkańcom za pośrednictwem bezpłatnych gazet „Zoom na Szczecin” (15 tys. egz.), w formie ulotek (2 tys. egz.) oraz za pośrednictwem mediów. Poza tym do blisko 20 tys. właścicieli nieruchomości zamieszkałych w grudniu przekazywane zostały indywidualne nr rachunków bankowych wraz z informacją o obowiązku złożeniu nowej deklaracji i o zasadach segregowaniu odpadów.
Cały czas można korzystać z infolinii 91 435 11 99 oraz 91 435 11 98, a także kontaktu e-mailowego: gospodarka_odpadami@um.szczecin.pl
Więcej informacji na stronie: www.ecozmiany.szczecin.pl
Źródło: www.szczecin.pl
Copyright © 2010-2024 | Polityka prywatności