Budowa ul. Nowoszerokiej
Dodano: 27.02.2008
Trwa budowa ul. Nowoszerokiej na naszym osiedlu. Inwestycja, która rozpoczęła się pod koniec ubiegłego roku, zakłada wybudowanie nowej dwujezdniowej drogi, która będzie przedłużeniem ul. Taczaka, aż do włączenia w ul. Szeroką.
W sierpniu 2007 roku Wydział Inwestycji Miejskich UM w Szczecinie ogłosił przetarg na roboty budowlane pn. „Budowa ulicy Nowoszerokiej od ul. Taczaka do ul. Szerokiej – etap I”. Na realizację tej inwestycji w budżecie miasta zapisano ok. 9,7 mln złotych (z czego 0,5 mln zł na rok 2007 oraz 9,2 mln zł na rok bieżący). W przetargu udział wzięło 6 firm. Najdroższą ofertę przedstawiła spółka Energopol (koszt budowy wyceniła na ponad 9,5 mln zł), zaś najtańszą propozycję złożyła firma Strabag, która koszt robót oszacowała na nieco ponad 7 mln zł, i to ona wygrała przetarg.
W ramach realizacji kontraktu, na odcinku 330 metrów wybudowana zostanie droga dwujezdniowa (po 7 m szerokości każda) z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Jezdnie oddzielone zostaną pasem zieleni o szerokości 14-15 metrów (w przyszłości teren ten zostanie przeznaczony pod torowisko tramwajowe). Po obu stronach ulicy zostaną wybudowane chodniki (o szerokości od 2 do 2,5 metrów), zaś wzdłuż lewej jezdni (od strony os. Horeszków) zaprojektowano ścieżkę rowerową szerokości 2 metrów. Ponadto po obu stronach drogi znajdą się ekrany akustyczne.
Inwestycja zakłada także przebudowę ul. Brackiej, która stanie się drogą dojazdową do osiedla przy ul. Sadowskiego. Na odcinku 214 metrów zostanie wymieniona nawierzchnia ulicy, po lewej stronie jezdni powstanie parking dla samochodów, zaś po przeciwnej stronie – chodnik o szerokości 2 metrów.
Budowana ul. Nowoszeroka będzie częścią przyszłej tzw. miejskiej obwodnicy zachodniej miasta, która docelowo ma połączyć ul. Taczaka z al. Wojska Polskiego, a więc, z także planowaną, obwodnicą śródmieścia Szczecina.
Z planów budowy kolejnych odcinków ul. Nowoszerokiej wynika, że od miejsca gdzie ul. Bracka przechodzi w ul. Szeroką, nowa droga będzie biegła po terenach leżących na tyłach posesji przy ul. Szerokiej (przesunięcie w stronę centrum miasta), przez istniejącą pętlę tramwajową na Krzekowie, dalej ponownie równolegle do ul. Szerokiej, aż do włączenia w ul. Szafera, która także ma zostać przebudowana na drogę dwujezdniową.
Budowa, tego zaledwie 330-metrowego odcinka drogi, ma bardzo duże znaczenie dla rozwiązania problemów komunikacyjnych tego rejonu miasta. Z pewnością poprawi się płynność przejazdu przez skrzyżowania ul. Łukasińskiego z ul. Taczaka oraz z ul. Bracką.
Wykonawca na zrealizowanie kontraktu ma 12 miesięcy, ale już wiadomo, że dzięki lekkiej zimie oraz sprzyjającym warunkom atmosferycznym, prace mogą zakończyć się kilka miesięcy wcześniej.
Copyright © 2010-2024 | Polityka prywatności