Alert Szczecin działa od końca września 2014 roku i stał się ważnym i chętnie wykorzystywanym narzędziem przez mieszkańców miasta.
Głównym powodem wprowadzenia systemu była troska i dbałość o miasto oraz umożliwienie i usprawnienie komunikacji z mieszkańcami, którzy często nie wiedzieli gdzie i komu zgłosić nieprawidłowości w funkcjonowaniu miasta.
Do końca 2005 roku zgłoszono ponad 5.500 spraw, które najczęściej dotyczyły problemów związanych z gospodarką odpadami, m.in. zgłoszenie dzikich wysypisk śmieci, spraw drogowych, np. dziury w jezdniach, chodnikach czy komunikacji miejskiej, parkowania pojazdów, zieleni miejskiej.
Przypomnijmy jak działa Alert:
- Aplikacja jest bezpłatna i przeznaczona dla użytkowników urządzeń z systemem Android oraz iOS,
- Do systemu można się zarejestrować lub dodać ogłoszenie anonimowo,
- Alert należy przesłać uzupełniając opis słowny zdjęciem i dokładną lokalizacją GPS, co ułatwia sprawne podjęcie działań przez służby miejskie,
- Istnieje też możliwość ręcznego dodawania lokalizacji za pośrednictwem mapy, monitorowania procesu wysyłania przeglądania nadanych alertów oraz przebiegu
Serwis internetowy
Aplikacja to jeden z elementów całego systemu Alert Szczecin. Oprócz niej mieszkańcom udostępniony został także serwis internetowy. Na stronie można m.in.pobrać aplikację, wypełnić formularz rejestracji konta, logowania i przypominania hasła, przeglądania wysłanych alertów oraz nadać alert.
Zachęcamy do odwiedzenia strony www.ecoszczecin.pl/alert i pobrania aplikacji.